Saturday 28 February 2009

Seeb, Bahja, Lulu & Doktor

SeMaLaM SeJaK JaM 11.00 a.m SuDaH BeRaDa DI SeeB SoUK...... MeMBaWa TeMaN DaRI KeDUTaaN BRuNeI SeNDiRi MeLiHaT-LiHaT KaiN....... SO.... MaCaM TIDaK RaMaI oRaNG , KeRaNa SeBaHaGIaN KeDaI MaSiH TuTuP.

Kenapa lambat peniaga ni buka premis mereka...... mungkin disebabkan keadaan cuaca yang sudah mulai panas kut! Berbanding bulan December, January dan awal February lalu ........ merupakan hari-hari yang sangat sejuk........ tapi nyaman walaupun terpaksa memakai baju tebal / beberapa lapis baju seperti di negara Eropah sana. Di SeeB ini kami hanya melihat-lihat kain yang dipamerkan olEh pekedai di premis mereka........ cantik-cantik semua....... ada jenis ciffon, washable , cotton , satin dsb..... ada yang bermanik-manik , bertabur batu permata , berkilat-kilat.... tapi TiDaK aDa YaNG BeRSeSUaIaN DeNGaN SeLeRa KaMi uNTuK MeMBeLiNYa.

Akhirnya kami menuju ke premis yang menjual jewelery , khususnya buatan tradisional Oman , Apabila di tanya harga sepasang rantai besar bersama anting-anting dan cincin nya ( 1 set ), ada yang kira-kira RO 800 SAHAJA ( kira-kira B$ 3,000 lebih ) , ada YaNg harga RO 500 ( kira-kira B$2,000 ) . Manakala cucuk tudung bermata zirkon... berharga kira-kira RO 25 untuk sebelah sahaja jadi kalau sepasang tentu RO 50 ( lebih kurang B$100 ) bolEh tahan CaNTiKNYa WoW!

APaBILa JaM MeNuNJuKKAN 1 LaLU, KaMi beredar ke bangunan MARKAZ AL-BAHJA, sebelum singgah ke premis Mark's n Spencer..... ke premis makanan dulu, walaupun kan shopping...... perut ni mesti juga di isi _____ AWwwww.... HaMPiR 45 minit duduk di premis tersebut, baharulah membelek-belek pakaian di Mark's n Spencer.

Banyak pakaian fesyen musim panas baharu sampai......... ada yang serendahnya mungkin di bawah RO6 dan setingginya RO 20.00 atau RO 22.00 . SaMPaI 4 PaSaNG BaJu DaN 4 PASANG SeLUaR PaNJaNG KAMI BaNTAi DI SINI. OOOHHHHH.... kalau boleh kami kan BoRoNG semua pakaian YANG LAWA-LAWA NI .... ITU PuN kalau boleh.... CUKUP KAH DUIT NE ?????

BERIKUT.... ke LULU BOUSHER / Gubrah , mencari tailor untuk mengurangkan seluar yang dibeli di premis sebelumnya kerana kepanjangan...... 3 pasang seluar panjang cuma RO 1.500 ( ini kira murah lah ne .....! ) cuma B$ 6.00-------- HAMPIR JAM 6 PETANG KAMI BERADA DI LULU,,,,,, rupa-rupanya .... saya ada perjanjian doktor d PRIVATE MUSCAT HOSPITAL....... kehabisan ubat.

MY HUBBY DATANG KE LULU menyinggahi dan terus ke hospital....... nasib tidak ramai orang , lagipun sudah buat perjanjian awal....... Dr. Mustafa sudah pindah.... MANA DR Ni ????? Ohhhhhh DR Anna rupanya dari POLAND..... cantik tau !!!!!

SEBELUM BALIK KE RUMAH , SEMPAT SINGGAH DI ISTANBULI RESTAURANT, TAKE AWAY MAX GRILL N SAWARMA SAJA............ HAMPIR 7.30 P.M BARU SAMPAI KE DISTINASI..... KENGALEHANnnnnnn..........

No comments: