Friday 27 February 2009

Parrot, Bin Ateeq, Ramez & Lulu


PaGI INI JeRaT HaJI MeNGeNA LaGI , 2 eKOR PaRROT MaSUK PeRaNGKaP..... Akhirnya burung parrot sudah berjumlah 5 ekor. YAHOoooooo.......... Lawa lah , berbulu hijau , besar , paruh tajam ke bawah , mata kecil bundar. SUKA.... SEeeee..... SANGATtttttttt .................

Akhirnya parrot masuk perangkap....hehehhe...


HaRI aNI SeBeLaH PaGI KeRaNa KeBeTULaN HaRI JUMaaT, DI RUMaH Je. SeLePAS solat Jumaat , kira-kira 1.30 pm... kami ke 'BIN ATeeQ' iaitu sebuah restaurant yang menghidangkan pelbagai makanan jenis Arab , India dan Pakistan. Salah seorang sahabat belanja kami makan di sini. Beliau menempah sebuah bilik makan ( biasalah di sini kalau tidak mahu duduk di kursi , boleh tempat bilik untuk duduk berhidang , macam di tempat kita dulu-dulu... kalau ada majlis kahwin atau kenduri-kendara.... ada teratak dan duduk berhidang, serta makan pakai tangan saja...., bab ni orang muda-muda mesti belum tahu..! )

So, KaWaN NI oRDeR 'NaSI KeBULi' CaMPoR aYaM DaN MUTToN. FIKIR HIDANGAN NI TIDaK CUKUP UNTUK KaMI MaKaN BeReNAM & SeORaNG aNaK KeCIL. Rupa-rupanya lebih dari cukup... ! [ Walaupun lapar........]. Hidangan akhirnya licin... tinggal seketul ayam sahaja lagi. HEHEHEHE...... ingat tadi inda cukup.... pasal lapar sangat , kebetulan pula masa makan tengahhari. ALHAMDULILLAH.... THANKS IDA DAN SUAMI.

HABIS makan, kami sekeluarga menuju kedai 'RAMEZ', kebanyakan barang yang dijual di tempat ini di import dari China , dijual dengan harga murah..... bergantung kepada kualiti.... ! ADA Carpet bermacam saiz, bunga pelastik dari kecil kepada yang berkaki dan tinggi , bakul berwarna-warni dan pelbagai saiz , alat tempat membakar kemanyan, minyak wangi , pinggan mangkuk , periuk belanga dan bermacam-macam barang boleh didapati di tempat ini..... sehingga kepada ayat al-Quran dan gambar-gambar pemandangan juga di jual di sini..... RAMAI SANGAT PENGUNJUNG KEDAI INI.


SeLeSAi .... Di SiNi , KaMi TeRuS Ke LuLu BuRuJ', yang terletak beberapa kilometer saja dari tempat tadi........ 1 barang sahaja yang dihajati....... TeTaPI .... beli-belian mencecah 50 riyal. Kira-kira B$200 . SaTu YaNg KaN DiBeLi..... LeBiH SePuLuH BaRaNg MaSuK TRoLy..... ! INDa BoLeH JaDi Ni..... !!!!!

Perjalanan balik ke rumah memakan masa yang panjang.... MENGaNTUK Sa.....NGaT SEPaNJaNG PERJaLaNaN , ...... udara dalam kerita sangat nyaman ditambah lagi dengan alunan lagu dari Datin Siti Nurhaliza..........!!!!! Akhirnya tertidor ...... sedar tak sedar..... sampai ke rumah.

TERUS MaNDI.... KaN SOLaT MaGHRIB..... RUPaNYa AKHIR SUDaH ! Tanggungjawab terhadap ALLAH SWT jangan lupa.

No comments: