Tuesday 24 February 2009

SHOPPING

PeTaNG aNi kami lunch di 'stomach house', ada order spagetthi, fried rice with seafood, chicken stick with salat and mashed potatoes , steam rice with vegetables and sweet corn soup + chicken.

Bila sudah kenyang, terus menuju 'MuTrAh SoUk '. Di souk ani macam-macam barang boleh didapati... aga saja ke tempat ani kalau kan membeli baju, gamis, seluar panjang, kasut, selipar, perhiasan rambut, emas, segala macam handy craft dari negara-negara luar atau Oman sendiri. Ada ketel silver, teko silver, tongkat .... dan macam-macam lagi, inda cukup kalau disebutkan di ruangan ani.... datang saja sendiri, nescaya awda inda mau balik awal ke Brunei... sebab inda habis 2 hari kalau membeli belah di tempat ani.... Aku yang sudah 2 tahun lebih tinggal di sini pun alum habis ku jauri.... sebab apa nah ? ...... alum habis satu lorong, kaki sudah sengal..... Jadi kalau ke tempat ani mesti pakai selipar atau kasut inda betumit, baru ngam.... inda caya liat sendiri nanti.

SeBeLUm AtU KU MeNGaMBiL BaJu yang sudah hampir 3 bulan dihantar di kedai jahit....Malas ambil awal, sebab 'c Saroj' (tuan punya kedai) ani kalau di aga awal inda pandai siap-siap baju kami... pernah balik-balik ku mengaga, pada hal betelipon sudah sebelum ke sana,....... tapi alum jua siap-siapnya. Ia tah membari malas kan mengaga awal. Bila alum jua siap 3 bulan atu, inda tah ku tau tu! TaPI NaSIb JUa SiaP!

Selesai d Muttrah, kami menuju ke QURUM .... 'SaBcO' tempat menukar duit, kemudian ke ARaiMi... meliat perfume, mana tau ada yang baru!. Bila sudah belurih barang yang dihajati baru beredar ke Carrefour.......

D Carrefour , kami mencari makan lagi.... di sini ada yang kan makan pizza, membeli d KFC dan beli burger di MACDONALD . Banyak pilihan kedai makan di sini..... sebab atu anak-anak ani memilih ke Carrefour . So...... makan, makan, makan .... inda jua habis PIZZA ani, liur ganya besar.... tu nah ! Bawa balik je......

Lepas makan terus balik... mengantok sudah mata ani, tetidor-tidor dalam kerita... sebab singgah lagi di shell... beli kad hayak... beli roti paun di al-Fair lagi... haya !.... BILa KaN SaMPaI NI......? CAYA LAH LU.......!

No comments: