Friday 9 December 2011

6 Disember 2011

Berangkat Ke Kesultanan Of Oman bersama anak-anak;



Sempat bergambar kenangan di lapangan

terbang Klia, Kuala Lumpur




















Menaiki penerbangan RBA menuju KL sekitar 2 jam & berada d airport Klia Sepang kira2 4 jam. Kemudian meneruskan penerbangan dengan menaiki Oman Air menuju destinasi. 6 jam berada di atas awan bukanlah suatu masa yg singkat.....tetapi oleh sebab flight yg dinaiki mempunyai kawasan tempat duduk yg luas , masa yg panjang tidak begitu dirasai. Tambahan dilengkapi kemudahan TV dan hidangan makanan/minuman yg mengenyangkan (kita sahaja yg. tak sanggup mkn banyak, takut terpaksa ke toilet), bukan senang nak melepas kat udara ni!



Berada di ruang udara......semua penumpang kan tidor, tapi mata ini tak mahu lelap2.... dari satu tajuk ke tajuk lain movie di buka. Kalau rasa2 inda siok tukar lagi...... apa kena laaaa.......lepas tu buka buku mastika (kecil dan comel sahaja sizenya)) yg memang dibawa dlm handbag untuk santapan minda. Rugi pulak kalau tak baca dalam perjalanan ni (memang selalu bawa buku2 macamni, kadang tu bawa novel).



Alhamdulillah, sampai di Seeb Muscat airport, jam di Oman sudah menunjukkan 12 mlm. Perjalanan lancar dan mudah sahaja, suami sudah menunggu di muka pintu (selepas kami turun dari bus) sambil duduk santai. Selepas bersalaman ......kami berbaris untuk chop pasport di bhg diplomatik dan terus ambil bagasi. Kami pulang ke rumah setelah melalui hari-hari yg panjang. Malam di negara ini terasa kesejukan yg menyamankan (I Lov it), biarpun anak2 terasa kedinginan (ah... anak2 memang tak tahan sejuk, biarpun pernah menuntut di UK). Bulan Dis. di sini memang musim dingin cuma salji saja belum pernah turun.... !


Akhirnya kami sampai juga d rumah Oman ( rumah sewa gov. kali ah!) yg telah lama ditinggalkan. di kawasan luar rumah masih seperti dulu, bersih dan bunga berwarna putih mengeluarkan bunga yg banyak. But..... bila melangkah saja ke dlm rumah, duh duh duh banyk bangat yg mau dibersihkan, dari ruang tamu ke ruang makan terus ke dapor. Hubby ni mcm tau saja sapa nak buat. Alahai lah emak......., tak senang dengan situasi rumah yg ######## trus tngn ini mengemas mana yg ptut setelah tukar pakaian. Kata Nabilh: "Eehhhh mama kan terus kemas mlm ni jua kah? ngaleh tu eh, lum g tdor dri tdi. Esok saja maaa...." Alahhh anak kekadang mcm tu sebab bila mak dia buat kerja rumh mesti nak dia kena tolong mamanya, tu yg nak tunggu esok tu...Tapi I kemas juga sikit2. Hati ni mana tahan tunggu esok lagi.


No comments: