Thursday 2 April 2009

SHOPPING SAKAN.......

SEJAK tengahari kami sudah keluar menuju pusat membeli belah 'Rameez'. Kan mencari sangkar burung, mana tau ada? JAUH BEJALAN.... tapi apa yang di hajati inda tercapai.... Tapi aku sempat singgah di kedai pakaian di sebelahnya mencari skirt dalam... lawa-lawa jua skirt jenis seluar panjang di kedai ani... Walaupun buatan Cina... tapi panjang dan nyaman kainnya. Sarung tangan pun murah, yang warna hitam cuma 250 baiza dan warna puteh 150 sahja, kalau ku inda silap.

Menuju balik , kami masuk ke bangunan Markaz Bahja , konon kan mencari pakaian di Mark n Spencer.... Tetapi di hadapan Markaz Bahja dan belum pun sempat mencari parking , jalan jemm...... kenapa nah...? Ada kerita besar yang kerajanya membersih jalan, masuk ke kawasan parking dan inda dapat keluar kerana kerita parking di kiri kanan jalan....... TALUR .....banar kerita basar ani...... , ada kah lalu di tempat sesak. Inda pulang kami jadi singgah, terpaksa undur, kalau di tunggu mlm hari..!!!!!!!!!!!!!!!

Inda apa lah, kami singgah di Carrefour, City Center.... sAJA, kan ke noddle house, makan. WOWwwww......Penuh tempat ani, selalu 2 / 3 meja saja berisi. Kenapa ni, penuh? Sempat lagi bertanya kepada pelayan Indonesia , "memang gitu bu.... kalau hari cuti" .... betulkah.... ? Selalu sunyi je.....? kami je lantung-lantung anak-beranak di tempat ani. So.......... mungkin sejak kami cuti ke Brunei... baru tah mat-mat saleh TAU kan tempat ani nyaman makanannya ?????????? CHEHhhhhhhhh

Sempat juga shopping di Carrefour membeli sedikit barang rumah, beli banyak pun siapa kan makan kalau kami berdua sahaja di rumah, membazir ..... kalau kurang pun kedai dekat je......."al-Fair" tidak sampai 5 minit pun naik kerita. Soooooo......, sempat jua membelek-belek beg tangan dan kasut yang dipamerkan di ruang pameran di City Center. Tapi belum ada yang berkenan.

Kami menyambung perjalanan ke Muttrah Souk, tapi masih banyak kedai yang tutup sehingga jam 4.30 baharulah kedai yang dihajati buka. Susah juga mencari pesanan-pesanan keluarga ni.... ada kedai tu, kehabisan simpanan !ada pula berlambak benda yang tidak dihajati. ADUHhhhhhhh, penat kaki ani melangkah. Nasib ada perfume di kedai ni.... itu pun belum cukup seperti yang dipesan. Ramai keluarga, anak -anak buah, adik-beradik.... macam-macam kemahuan dan permintaan. Untung juga keluarga ni semua baik-baik and caring kan kami...... HEHEHEHHHE........... kita pun mesti jua caring kan pesanan-pesanan dorang ani!!!!???????? WADUH... CAAPEK....... belum g pesanan dari kawan-kawan!

BALIK DULU....... malam g sambung shopping.

TaPi SeBeLaH MaLaM KaMi HaNYa Ke KFC... MeNJaMu PeRuT...... MaKaN BeRDua TaPi aYaM YaNG DiBeLi uNTuK MaKaN 5/6 oRaNG, aPaLaH Laki aku Ni?????? iNGaT ToNG SaMPaH Ke? NDa HaBiS BAWA BaLiK..... ALHaMDULiLLaH.

NYAMAN KALI AHhhh.....!
hingga menjilat jari.....


No comments: