Wednesday 15 April 2009

Keberangkatan KDYMM




HARI INI,

Merupakan hari yang bersejarah BAGI orang-orang BRUNEI yang tinggal di Kesultanan OMAN. KENAPA?.... ......... ......... KEBAWAH Duli YANG Maha Mulia Paduka SERI Baginda Sultan dan Yang Di Pertuan tiba di Oman petang tadi dengan menaiki pesawat peribadi baginda sendiri. ALHAMDULILLAH.....


KAMI Masyarakat Brunei yang Bermastautin di negara ini sangat TERUJA dengan Keberangkatan Baginda.... wow......... Kelihatan di kawasan Muttrah bendera Brunei Berkibar dengan megahnya, ada yang siok... kan mengambil gambar berlatarbelakangkan bendera yang banyak terpacak di tengah-tengah perjalanan di kawasan pembahagi jalan. Kami selalu pergi di Muttrah Souk, bila kena tanya, "dari Mana"? banyak yang tidak tahu di mana negara Brunei.... ! macam tak sekolah , tak belajar Geography ke?..... Tapi banyak peniaga dan rakyat tempatan yang sudah berumur tau pula di mana BRUNEI dan tentang Brunei tu...! OHhhhh.... ya ya ya...... SEKARANG ni kalau peniaga kat pasar masih tak tau negeri yang bernama Brunei tu...? di mana... ? siapa rajanya...? HAH..... sekarang sudah taulah agaknya tu........... KITA SEMUA BANGGA, di saat kami masih berada di negara ini.... ketua negara berangkat ke sini.


Bagaimanapun saya di rumah sahaja, malas kan berjalan ke Muttrah, lagi pun suami bertugas .......... banyak juga kawan-kawan Brunei ke Muttrah... kan mengibarkan bendera Brunei..... ialah... semangat kebangsaan tetap kental...walaupun berada di negara orang. ISKI.... jua bah.... kan ....... terujaaaaa se sangat. Bukan tak biasa mengibar bendera ni......... sEJAK zaman remaja sampailah bertugas sebagai tenaga pengajar di Sekolah Menengah Arab di bandar.... setiap tahun ada perayaan dan setiap kali kedatangan pembesar2 luar negara.. kita juga bertugas membawa pelajar-pelajar keluar di jalan raya menyambut hari-hari tersebut...... CUMA bila berada di luar negara ni.....sangat bangga rasanya bila pemimpin negara berkunjung ke negara di mana kita berada.

No comments: