Sunday 29 March 2009

PERJALANAN PULANG KE OMAN


Semalam kami sampAi dI OmAn sekitar jam 9.26 pm, penerbangan kami delayed 1 jam daripada yang dijadualkan sejak di Thailand lagi. Tak tau apa puncanya. Wallah hu a'alam.


Proses menimbang barang dan bording pas... berjalan lancar, walaupun baggage kami berlebihan, sebab setiap penumpang diberi extra 5kg selain 20kg untuk baggage. ALHAMDULILLAh. Tetapi perkara sebaliknya berlaku di negara sendiri. Dimana hanya 20kg sahaja yang dibenarkan untuk setiap penumpang, dan selebihnya perlu dibayar. Kami sempat membayar extra baggage B$126.00. No problem...... bayar saja tah. KESIAN KAMeK KAN????????



JALiL, driver kedutaan menunggu di airport, dan membawa kami pulang ke rumah kira-kira 10 lalu setelah lama menunggu beg keluar. Penghabisan sekali.....



Alhamdulillah, Rumah Kelihatan Bersih Walaupun KhabarNya Hujan BARU Turun Selepas Maghrib Petang Tadi. HUJAN RAHMAT. ....... BetulLah Hujan Berlaku Sejak Beberapa Hari Lalu... Sebab Kelihatan Veranda Luar Sebelah Dapur Basah Dan Kotor Berdebu. Begitu Juga Di Kamar Kecil... Kelihatan Genangan Air Yang Mungkin Masuk Melalui Celah-Celah Jendela..... Nasib Tidak Kebanjiran.



Terasa sunyi rumah... apabila anak-anak tidak ikut pulang bersama. Tapi, mungkin beberapa bulan sahaja.... sebab aku pun merancang untuk bekerja semula, mungkin Mei atau June ini. Wallah hu a'alam.



pemandangan dalam bilik


SemasA BERADA di ThailanD KamI BermalaM di PrincessS HoteL SebangunaN DengaN PusaT MembelI BelaH MBK. WahhH.... BiliK KamI SangaT MemuaskaN... BeradA Di TingkaT 23... DAN BILIK 2325 SeolaH beradA Di AwanG-AwangaN.... SeluruH KawasaN KelihataN, RupanyA HoteL ini TerletaK BersebelahaN DengaN StadiuM DaN SwimminG PooL UntuK SukaN NegarA.... BetuL-BetuL Di HadapaN BiliK KamI.

swimming pool



Yang LUCU nya.... jakun jua.....AAA !!!! dinding bilik airnya semua menggunakan cermin, hingga dapat dilihat sesiapa yang berada DI dalam DAN SEBALIKNYA...; BILA BERADA DALAM BILIK AIR , KITA BOLEH MELIHAT TV ATAU SUASANA DI LUAR KAMAR MANDI. HEHEHEHE.......Hj.... ni tersenyum2 saja.... Wah... siok ni, seksy lahhhh....... kalau mandi......!!!!@@@@@ Tapi, selepas mandi... (masa seorang saja di bilik, MANAKALA hj..... terus menyambung langkah di pusat MBK yang luas.... kaki ini tak sanggup lagi melangkah), baik berendam dalam kolam, menikmati susasana kamar mandi yang mendebarkan ani......!!! CHEWAH........ Selesai mandi, aku cuba-cuba menyentuh punat-punat yang melekat di dinding..., dalam hati , " ...... apa ni , atau untuk apa ni......? ". Terkejut.... jeng jeng jeng ..... rupa-rupanya tirai automatik turun menutup dinding cermin tadi.... JAKUN banar jua eh.... ingat transpAranT betul-betul...... ADA PENGHALANGNYA!!!. BUAT SUSPEN AJE.... Patutlah semasa penyambut tetamu membawa kami naik , dia memberitahu bahwa bilik itu baru siap 2 bulan lalu... setelah melalui proses pengubahsuaian. CAntik dan siok LOO.......... kalau tak caya... booking nanti kalau ke Thailand.


pemandangan di ambil dari tingkat 23


Pagi , kami bertolak pukul 12.00 tengahhari ke airport sebab hari Minggu jalan sentiasa jammmm di Thailand ni... walaupun penerbangan kami sekitar 3.40 petang. Sebelum itu , Pegawai perhubungan kedutaan Brunei di Thailand pun berpesan supaya keluar awal bagi mengelakkan kesesakan.



swimming pool terletak di sebelah bangunan MBK



Di Thailand kami sempat makan di restoran Shahrazad, merupakan restoran kegemaran kalau berkunjung ke Thailand, masakannya masih sama rasanya sejak dahulu lagi, terutama yourgat "sweet n sour" nya. ENAK yuuuuu....... Banyak orang Brunei makan ke tempat ini. Kawasan ini dikenali sebagai kawasan ARAB yang terdiri daripada Arab muslim. Pelayan-pelayannya manis-manis dan berpakaian kemas serta bertudung telekung sampai paras lengan yang sentiasa berubah fesyen mengikut masa. Fesyen baju mereka seperti baju kurung dan berseluar panjang dari kain yang sama, begitu juga kain yang dibuat untuk tudung.



AWAL bulan lepas semasa singgah di tempat ini pakaian mereka berwarna lain, hebat ya.... restoran ni... pandai mengatur strategi dan tarikan bagi pelanggan singgah makan di sini. Bukan hanya pelayan yang menunggu kedatangan pengunjung di depan pintu, malah pengurus dan penolong pengurus restoran sendiri berada di depan pintu dan bersedia mengambil pesanan. INI LAH YANG BARANGKALI BELUM ADA DI NEGARA KITA. Manakala, pekerja di restoran tersebut pula MAHIR berbahasa ARAB DAN INGGERIS, walaupun ada juga yang masih kaku .


No comments: