Thursday 9 June 2011

SeMaLAm di PerHenTiAN Lalu







Sioknya...

sudah lama tidak mengalami pengalaman, yg seindah kenangan di musim persekolahan dulu.


Tinggal di asrama... kenangan manis yg tidak terlupakan..... masih terbayang teman sebilik di block D dari kampong yang sama dan bersekolah rendah di tempat yg sama. Apabila dewasa ditukar ke asrama lebih besar, luas dan panjang. bersama teman dari daerah berbeza.... berpisah dari teman sekampong suatu pengalaman yg paling menyedihkan.


Tetapi alah bisa tegal biasa kata orang.. kesedihan perpisahan tidak berlarutan.

Kemesraan dan ikatan silaturahim terjalin hebat serta menyenangkan bersama rakan seangkatan yg baru.


Sungguh benar kata orang ; kita bisa dapat banyak jiran, sahabat bak saudara sendiri apabila kita berada dalam kelompok yang betul dan tepat.




08.06.2011:
Pengalaman lalu berulang semula.... apabila kami sempat bermalam dalam satu aktiviti yg dirancang dalam jabatan sendiri, di sekolah yang sama dimana kami pernah berada suatu ketika dulu. Biarpun hanya satu malam tapi meninggalkan kenangan yg manis ..... yg tidak terungkapkan.



Kuliah Subuh


kenangan silam menerjah semula... biarpun kami cuma dapat tidor hanya 2 jam lebih: dari jam 12 lalu hingga kira2 jam 3 untuk qiamulail, menghadiri ceramah/kuliah subuh dan solat bersama peserta Program yg sangat bersemangat biarpun anak2 [ peserta ] ini masih mengantok. tetapi Dengan langkah panjang, semangat yg berkobar2 tetap hadir ke surau berdekatan asrama mereka...... terima kasih anak2...mudahan Allah SWT memberkati setiap langkah kalian yg berkebajikan dan ke arah kebaikan, Amin........




Sempat pula beli kek dari Le Epal untuk sambut birthday kawan

HAPPy BirTHDaY To YoU:



No comments: