Monday 16 May 2011

OrAnG BaRu!





  • Aku baru dapat menarik nafas lega, setelah berbulan-bulan malah hampir setahun menunggu pembantu baru. Kenapalah susah sangat mendapatkan pembantu baru sekarang ni! kalau dulu senang saja. Walaupun aku sering memakai pembantu yang sama. Kekadang sampai 7 tahun baru diganti. Itu pun kalau mereka bermasalah pasal lelaki.




  • Rupanya bukan aku seorang yg mengalami nasib yg sama. Malah berpuluh-puluh rakyat negaraku pun menghadapi masalah ini. Ada tu; ditipu oleh agen amah, wang sudah diberi tapi order tidak sampai-sampai. Malah ada yang bertahun menunggu dan duit turut lesap.




  • Apalah dunia sekarang ni? Kenapa sanggup menipu sesama bangsa sendiri? Tidak ada cara lain untuk mendapatkan 'income' ke? Muka tu hari2 pula di jumpai, dilihat, ditemui...entah apa2 lah. Tidak pula rasa malu si pembohong ni! Kita pula rasa segan kan menagih wang kita yg telah diambil untuk mendatangkan 'OraNg BarU ni' . Apa punya orang laaa... apa punya cerita ni!!!!! apa punya muka tak malu leeeee.....! tak nampak pula muka meraH ke, Berubah ke.... segan Ke....?????? Tapi nak sembunyi kat mana kan?... bukan luas sangat negara kita ni... Ke hujung Ke PisUk... masih jua kejumpaan.....




  • SebeLum Tu janji bukan main lagi... 3 minggu boleh datang lah... kalau mau cepat hantar saja wang/ PuLus awal ani. EEEhhhh manisnya janji! Allah sahaja tau. Ku fikir kerana kawan, sahabat, saudara Islam..... janji tidak tinggal janji! rupanya telah banyak yg terpedaya dengan janji manis bermadu tapi pahit ini di kalangan rakan dan saudara mara serta jiran sendiri.




  • Kenapa lah sanggup berbuat janji kalau tidak dapat menunaikan nya .... sebaliknya.... memerangkap orang2 yg mengharapkan ini... pembohongan besar.... yg aku kadang2 tidak percaya ditipu mentah2 sebegini....




  • BAGaimana Pun Kami mau wanG kami dikembalikan sahaja. Susahkah permintaan itu??????? memenuhinya? Kerana kami sudah punya 'Orang Baru' !

No comments: